مرحله به مرحله آموزش درست کردن کباب کوبیده و نکات تکیملی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در هنگام درست کردن کباب با ریختن مواد آن مواجه میشوید پیشنهاد میکنیم در آشپزخانه نمناک با فوت و فن درست کردن یک کباب کوبیده خانگی عالی و خوشمزه آشنا شوید. با ما همراه باشید.کباب کوبیده
 
Image result for ‫کباب کوبیده‬‎
 

 

آشپزی کباب کوبیده با راز و رمز حرفه ای

پیاز متوسط 4 عدد
  • جوش شیرین 1 قاشق چای خوری
  • ریحون خرد شده تازه 2 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز به اندازه دلخواه
  • طرز تهیه کباب کوبیده

دستور کباب کوبیده درست کردن برای حرفه ای ها

گوشت کباب کوبیده مخلوط گوساله و گوسفندی است . گوشت قلوه گاه گوسفند را انتخاب کنید تا چربی مورد نیاز کباب فراهم شود.
نیم کیلو از گوشت قلوه گاه گوسفند و نیم کیلو گوشت راسته گوساله را تهیه و با هم مخلوط نمایید و بعد پیازها را با دنده ی ریز یا خرد کن خرد میکنیم و آب آن را میگیریم ولی نه به اندازه ی اینکه پیازها را خشک کنیم.
بعد پیاز و گوشت را با دست ورز میدهیم .برای اینکه گوشت حالت چسبندگی پیدا کند
به آن جوش شیرین اضافه میکنیم و ورز میدهیم بعد از اندکی ورز دادن نمک و فلفل را به میزان دلخواه اضافه میکنیم و چند دقیقه ای ورز میدهیم تا کاملا چسبنده شود.
برای درست کردن کباب ریحون باید مقداری از این گوشت ها را با ریحون تازه خرد شده مخلوط کنید و باهم ورز دهید.
کوبیده

در کاسه کوچکی مقداری آب سرد بریزید و کنار دست تان قرار دهید.
 
حالا پیش از برداشتن مایه کباب دست تان را در آب خیس کرده، یک مشت از مایه را بردارید و به شکل استوانه ای در می آوریم و سیخ را وسط استوانه گوشت می گذاریم
 
و با دست به گوشت حالت میدهیم تا رد انگشت ها بر روی گوشت بماند و این کار را با بقیه گوشت ها و سیخ ها انجام میدهیم بعد سیخ کباب ها را روی حرارت قرار میدهید. قبل از پختن کباب از سرخ بودن ذغال ها مطمئن شوید و هنگامی که کباب ها را روی حرارت گذاشتید مدام آن را برگردانید و با بادبزن باد بزنید
 
و تا وقتی که روغن کباب ها در نیامد این کار را ادامه دهید. وبعد بگذارید کباب ها به آرامی مغز پخت شود. کباب تهیه شده را در کنار چلو و برنج زعفرانی و گوجه کبابی سرو کنید.
 
اگر میخواهید از سلامت کباب کوبیده هایی که میخورید اطمینان داشته باشید بهتر است کباب کوبیده در منزل تهیه کنید و از سلامت آن مطمئن باشید.
گوشت مورد استفاده در کباب کوبیده بهتر است ترکیبی باشد بهترین قسمت ها مغز گوساله ران و شکمبه گوسفند هستند که توصیه می شود مخلوط و با هم چرخ شوند.
گوشت را دوبار چرخ کنید تا کاملا بافت آن کاملا له شود و هنگامی که ورز می دهید چسبندگی لازم را داشته باشد.بعد از اینکه پیازها را رنده کردید ابتدا آب آن را بگیرید و سپس به گوشت اضافه کنید.برای گرفتن آب پیاز می توانید پیاز رنده شده را در صافی بریزید و آب آن را بگیرید. به طوری که حتی قطره ای آب باقی نماند.
یادتان باشد که زیاده روی در مصرف پیاز باعث وا رفتن کباب و ایجاد بوی بد در غذا می شود. بعد ادویه های مناسب کباب کوبیده که شامل زعفران، نمک و مقدار کمی فلفل سیاه هستند به گوشت بیفزاید و گوشت را خوب مشت بزنید و ورز دهیدتا کاملا چسبنده شود.
 
در  مزه20 همراه ما باشید

جلوگیری از ریختن کباب کوبیده از سیخ

 
بعد از به سیخ کشیدن کباب ها، سیخ ها را هم مدتی در یخچال قرار دهید و بعد آنها را برای روی آتش بگذارید تا از ریختن گوشت روی آتش جلوگیری شود.
قبل از پختن کباب از سرخ بودن ذغال ها مطمئن شوید و کمی نان تازه کنار خود داشته باشید تا هرز گاهی روغن سیخ ها را بگیرید.. فاصله سیخ ها از آتش نباید کم باشد زیرا باعث می شود کباب ها بسوزند. این فاصله زیاد هم نباید باشد تا کباب ها نپخته باقی نمانند. تند تند چرخاندن سیخ ها هم باعث می شود مغز کباب ها نپخته بماند پس به آرامی آنها را روی آتش بگردانید.کباب کوبیده پخته و آماده شده را با دوغ مزه دار شده با سماق، گل سرخ، نعناع و پونه خشک و نمک کم تهیه شده میل کنید.

منبع : وردپرس