پیتزا معمولا در دسته فست فود‌ها یا غذاهای سریع قرار دارد. اما کمتر پیش می‌آید که این غذای به ظاهر سریع را بتوانیم زود و راحت آماده کنیم. درست کردن خمیر پیتزا، آماده کردن فر، تهیه مواد روی خمیر و ... گاهی زمانی بیش از درست کردن یک خورشت ایرانی به خودش اختصاص می‌دهد.

برای کوتاه کردن پروسه تولید پیتزا و خوردنش به عنوان یک غذای ساده برای شام اولین نکته‌ای که به ذهن خیلی‌ها می‌آید استفاده از ماکروفر است. اما این کار هم چندان ساده نیست. چون درست کردن خمیر به اندازه خودش زمان می‌برد و ماکروفر هم جای مناسبی برای پختن خمیری که برای به عمل آوردنش زحمت کشیده‌ایم نیست. معمولا به این شیوه خمیر یا خیلی نرم و یا خیلی خشک می‌شود و به هیچ وجه کیفیتی مشابه با خمیری که در فر درست شده ندارد.

همین می‌شود که بی خیال درست کردن یک پیتزای فوری و سریع می‌شویم و یک غذای ساده دیگر انتخاب می‌کنیم.

امروز می‌خواهیم با حذف خمیر پیتزا و جایگزین کردنش با نان تافتون، نوعی دیگر از پیتزای ماکروفری را با هم امتحان کنیم.

پیتزا با نان تافتون؛ یک ایده برای پخت پیتزا در ماکروفر

مواد لازم برای تهیه پیتزای فوری در ماکروفر

نان تافتون کارخانه‌ای، به تعداد نفرات

گوجه فرنگی حلقه‌ای، به تعداد نفرات

قارچ خرد شده، به میزان دلخواه

زیتون بدون هسته، به میزان لازم

کنسرو ذرت، به میزان لازم

گوشت چرخ‌کرده، به میزان لازم

فلفل دلمه‌ای، به میزان لازم

پنیر سیاهمزگی گیلان، به میزان لازم 

 

طرز تهیه پیتزا با نان تافتون

اگر به من باشد از این مواد گوشت چرخ‌کرده را هم حذف می‌کنم و یک پیتزای سریع و در عین حال یک پیتزای گیاهی درست می‌کنم. اما چون اغلب مردم به وجود گوشت در پیتزا علاقه دارند، آن را هم در میان مواد قرار دادم. البته به جز موادی که ذکر شد می‌توانید هر آنچه که دلخواهتان است و یا در منزل دارید را هم به موادتان اضافه کنید. موادی مثل سوسیس و کالباس می‌توانند تبدیل به یک پیتزای مخلوط خوشمزه شوند. اما اگر درست کردن یک پیتزای سالم برایمان در اولویت است، آنها را حذف می‌کنیم. 

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه پیتزا وگان؛ پیتزا آووکادو با سس پِستو

 

در درست کردن پیتزا با نان تافتون، باید دقت کنید که این پیتزا بسیار نازک است و نباید با انبوهی مواد آن را پر کرد. دلیلش هم ساده است. چون نان تافتون ضخامت کمی دارد و اگر مواد روی پیتزا زیاد باشد، ممکن است موقع خوردن دردسرهایی ایجاد کند یا نتوانید آن را راحت بلند کنید.

حالا با در نظر گرفتن همه این موارد برویم سراغ درست کردن پیتزایمان با نان تافتون و ماکروفر.

ابتدا نان تافتون را کمی بیرون از بسته‌بندی قرار دهید تا نسبتا خشک شود.

گوشت چرخ کرده را کاملا بپزید.

به ترتیب گوجه‌های حلقه‌ای، قارچ، فلفل دلمه‌ای و سایر مواد را روی نان بریزید.

توجه کنید که در میان موادتان هر کدامشان به پختن نیاز دارد را باید از قبل خوب بپزید چون ماکروفر این فرصت را برای پختن مواد روی پیتزا به شما نمی‌دهد.

در نهایت روی مواد پیتزا را با پنیر سیاهمزگی گیلان بپوشانید. پنیر سیاهمزگی طعم متفاوتی به پیتزا می‌دهند که من آن را به پنیرهای پیتزای موجود در بازار ترجیح می‌دهم. اما اگر این پنیر در دسترستان نیست می‌توانید به جایش از پنیر پیتزا استفاده کنید.

اگر دوست دارید غذای دیگری با پنیر سیاهمزگی یاد بگیرید خواندن این یادداشت را پیشنهاد می‌کنیم: پنیر برشته؛ یک غذای ساده برای شام

به مدت چهار دقیقه پیتزا را داخل ماکروفر بگذارید.

حالا پیتزا آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

 

منبع : negarinfood