می‌توان گفت بیشتر افراد علاقه‌ی خاصی به خوردن پیتزا دارند اما برخی افراد به دلیل مصرف فست فودها، سوسیس و کالباس از خوردن این خوراکی خوشمزه امتناع می‌کنند. اما اگر پیتزا را به سبک خانگی بپزید مطمئناً بیشتر عاشق این غذا می‌شوید و برای خوردن دوباره‌ی آن لحظه‌شماری می‌کنید و همچنین زمانی که در خانه پخته شود بسیار مفیدتر می‌باشد.

تهیه‌ی خمیر پیتزا از اصلی‌ترین اصولی است که در طعم پیتزا تأثیر می‌گذارد و باید برای تهیه‌ی آن نکاتی را رعایت کنید. در ادامه این مطلب شمارا با طرز تهیه‌ی خمیر پیتزای خانگی آشنا می‌کنیم.

مواد لازم جهت نان (خمیر) پیتزا:

  • آرد: 3 پیمانه.
  • نمک: 2 قاشق چای‌خوری.
  • خمیرمایه:2 قاشق سوپ‌خوری.
  • آرد ذرت: 1 قاشق غذاخوری.
  • روغن‌زیتون:2 قاشق سوپ‌خوری.
  • آب ولرم: 1 پیمانه.

طرز تهیه:

آرد، خمیرمایه و روغن‌زیتون را درون کاسه‌ای بزرگ ریخته و با یکدیگر مخلوط‌کنید و سپس کم‌کم به آن آب اضافه کنید.

مواد را با یکدیگر مخلوط‌ کنید تا حالت خمیری پیدا کند. برای مخلوط کردن خمیر می‌توانید از همزن برقی استفاده کنید و هم با کمک دست خمیر را مخلوط‌کنید. اما باید دقت داشته باشید برای استفاده از همزن باید آن را بر روی درجه‌ی کم قرار دهید.

مواد را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط و ورز دهید تا زمانی که به‌صورت 1 تکه از ظرف جدا شود. اکنون خمیر شکل اولیه را به خود گرفته است و می‌توانید نمک را کم‌کم به خمیر اضافه کنید و اگر خمیر به آب اضافی نیاز داشت می‌توانید آب را کم‌کم به مواد اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر آماده شود.

ظرفی را چرب کرده و خمیر را به‌صورت چانه شده درون آن قرار دهید و سپس روی خمیر را نیز چرب کنید. روی ظرف را با سلفون پوشانده و در جای گرم قرار دهید تا خمیر به مدت 1 الی 1.5 ساعت استراحت کند و حجیم شود.

خمیر را مجدداً ورز دهید و پس از 1 دقیقه ورز دادن آن را به دو قسمت تقسیم کنید.

خمیر را دوباره چانه‌کنید و بر روی دستمال نمناکی پهن کنید و در حدود 20 دقیقه در دمای محیط به آن استراحت دهید.

اکنون می‌توانید سطح کار را آرد بپاشانید و خمیر را روی آن پهن کنید. ضخامت خمیر باید در حدود 1 سانتی‌متر و در ابعاد 12*8 باشد. اکنون خمیرها آماده‌شده و می‌توانید آن‌ها را درون سینی فر قرار دهید و مواد پیتزا را بر روی آن بریزید. این نوع خمیر پیتزا ترد و خوشمزه است همچنین در هنگام پخت به‌خوبی پف می‌کند.

 

منبع : کماچ