طرز تهیه لواشک هلو

لواشک از تنقلات مورد علاقه و پرطرفدار بسیاری از ماست و ما را به یاد دوران کودکی‌مان می‌اندازد. زمانی که والدین‌مان به ما سفارش می‌کردند بهتر است لواشک‌های باز از بیرون نخریم چون بهداشتی نیستند و اغلب مادربزرگها یا مادرانمان دست به‌کار می‌شدند و خودشان در خانه برایمان لواشک درست می‌کردند. تابستان بهترین فصل برای درست کردن لواشک خانگی است چرا که هم میوه‌های متنوع وجود دارد و هم گرما و نور آفتاب کمک می‌کند برای آماده شدن آن‌ها زیاد انتظار نکشیم.
هلو یکی از میوه‌های خوش‌عطر و طعم تابستانی است که گزینه مناسبی برای تهیه یک لواشک با طعم ملس است، در ادامه با ما همراه شوید تا طرز تهیه لواشک هلو را یاد بگیرید.
می‌توانید اگر مایل بودید آن را به همراه شلیل وزردآلو درست کنید تا لواشک مخلوط با طعم هیجان‌انگیزتر داشته باشید.

Image result for ‫لواشک‬‎

مواد لازم برای تهیه لواشک هلو

هلو رسیده بزرگده عدد

شکریک سوم فنجان

طرز تهیه لواشک هلو

مرحله اول

هلو‌ها را بشویید و آن‌ها را خرد کنید (لازم نیست پوستشان را بگیرید).

مرحله دوم

میوه‌ها را به همراه شکر داخل مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را به صورت پوره درآورید.

مرحله سوم

شکر را به دلیل این اضافه می‌کنیم که اگر هلویی رسیده نبود طعم ترشی آن را بگیرد، عملیات خشک کردن طعم‌ها را تشدید می‌کند پس اضافه کردن کمی شکر از ترش شدن آن جلوگیری می‌کند. میزان شکر بسته به طبع و سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد.

در  مزه20 همراه ما باشید

مرحله چهارم

پوره میوه را روی سینی مورد نظرتان بریزید و پخش کنید تا ضخامت آن نهایتا حدود 3 سانتی‌متر باشد.

می‌توانید این لواشک را با دستگاه خشک‌کن، فر یا در آفتاب خشک کنید.

خواص لواشک:

خواص غذایی لواشک 

غیر از نمک که برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشک صنعتی افزوده می‌گردد و از معایب این ماده غذایی محسوب می‌شود، ولی ریزمغذی‌های مفید و برخی ویتامین‌ها به میزان خوبی در لواشک وجود دارند. لواشک دارای ویتامین‌های A و B و مواد معدنی (مخصوصا پتاسیم و کلسیم) می‌باشد که به دلیل کالری پایین آن، به عنوان یک میان‌وعده مناسب می‌باشد و مصرف آن چاقی را به دنبال ندارد. 
خواص لواشک را باید با توجه به میوه اولیه آن شناخت. مثلا لواشک آلو برای درمان یبوست مفید است و لواشک سیب اثر عکس  دارد. یا لواشک زغال‌اخته نیز با توجه به مواد ضدمیکروبی خود می‌تواند در پیشگیری از عفونت‌های ادراری در خانم‌ها مفید واقع شود. 

منبع: shikonline.food.blog